08.-12.juni hadde vi festival her på Kongshaug. Da var det duket for Vg3s eksamenskonserter!
En hel uke til ende fikk vi oppleve konsert på konsert med fantastisk flinke elever. Alle elevene er i sving og bidrar på de ulike konsertene, noe som gjør at vi virkelig får sett talentene og evnene elever sitter på. Vg3 sto selvfølgelig i spissen, og hadde valgt ut flotte repertoar hvor de fikk vist frem hva de har lært de siste årene. Variasjonen var bred, og vi fikk høre alt fra egenskrevet musikk, Lisa Børud og Mario Kart til gospel, rock og klassiske verk. Alt ble fremført med stor trygghet og musikkglede fra scenen.
Det aller beste med disse dagene, er å se samholdet som er mellom elevene. De stiller opp på konsert etter konsert, både som musikere og publikum, og alle konserter blir avsluttet med stående applaus og vårt eget hedersrop. Om noen glemmer teksten eller kommer ut av rytmen, møtes de med heiing fra salen. Atmosfæren er preget av støtte og omsorg for hverandre, og man ønsker å hjelpe hverandre til å gjøre det så bra som mulig. Det er virkelig fantastisk å se hvordan det inkluderende miljøet omfavner alle på skolen og løfter dem opp!
Tusen takk til Vg3 for fantastiske konserter, og gratulerer med vel gjennomført eksamen!
Takk også til alle i Vg1 og Vg2 som har stilt opp som musikere og strålende publikum!
📸: Marius Haugland Schwarz























